Digitaal klantenpanel geeft mooie input voor communicatieve dienstverlening

Digitaal klantenpanel geeft mooie input voor communicatieve dienstverlening

Digitaal klantenpanel geeft mooie input voor communicatieve dienstverlening

7 februari 2022

Woonopmaat wil haar dienstverlening verbeteren. Dat geldt ook voor de dienstverlening voor het contact met Woonopmaat; de communicatieve dienstverlening.

Een vraag stellen via een e-mail, informatie opvragen via een chatfunctie of een spoedreparatie doorgeven via whatsapp. De digitale mogelijkheden zijn divers. Goede digitale dienstverlening kan veel voordelen opleveren, voor de huurders en de woningcorporatie. Bij steeds meer woningcorporaties staat het optimaliseren van de digitale dienstverlening op de agenda.
Zo ook bij Woonopmaat.

Maar wat willen onze bewoners? Persoonlijk contact of per telefoon? Of regelen zij bepaalde zaken liever via een ander communicatiemiddel? En als men een vraag heeft of op zoek is naar informatie, biedt onze website dan uitkomst?

Begin november 2021 legden we al deze vragen met het Huurdersplatform voor aan de ruim 230 panelleden van het digitaal klantenpanel. Meer dan de helft van de panelleden reageerde op onze uitnodiging en reikte ons hiermee waardevolle informatie aan.

Zo neemt ruim 65% van de panelleden het liefst telefonisch contact met ons op en e-mail wordt ook veel gebruikt. Slechts een klein deel van de panelleden komt naar ons kantoor of maakt contact via een formulier op de website.

Contact via een online formulier is de vorm van digitaal contact waar men het meest voor voelt. Voor een chatfunctie of gebruik van whatsapp voelt men minder.

Antwoord op een vraag zoekt men ook via de website. Dit lukt niet altijd met succes. Zoeken naar informatie op onze website vindt men niet altijd even makkelijk. En niet alle informatie die men zoekt, staat op de website.

Mooie input voor Woonopmaat om dit jaar mee aan de slag te gaan. We houden onze website tegen het licht en kijken hoe we deze kunnen verbeteren. Zodat huurders zelf makkelijker via de website zaken vinden en kunnen regelen.

Ook meedoen aan het digitaal klantenpanel van Woonopmaat?
Het digitaal klantenpanel zetten we in om de bewonersbetrokkenheid blijvend te vergroten. Wil je ook meedoen aan ons digitaal klantenpanel? Dat kan! 

Meld je aan via klantenpanel@woonopmaat.nl.