Maatregelen Coronavirus

Maatregelen Coronavirus

Maatregelen Coronavirus

Maatregelen coronavirus

Om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken, nemen we de volgende maatregelen:

1. Ons kantoor is alleen open voor bezoekers met een afspraak
Heb je een vraag of wil je een afspraak inplannen? Neem dan contact op via e-mail (post@woonopmaat.nl) of telefonisch (0251-256010). Wachttijden kunnen langer zijn dan normaal. Wij vragen hiervoor begrip.

2. Meeste afspraken worden afgezegd
Heb je een afspraak staan voor een gesprek met één van onze medewerkers, dan nemen wij telefonisch of per email contact met je op.

3. Reparaties worden verholpen
Als je een reparatieverzoek hebt, bel dan 0900-2560100. 

4. Onze medewerkers schudden geen handen en houden afstand van gesprekspartners
Onze medewerkers schudden tijdelijk geen handen, zij begroeten je met een glimlach. Zij houden afstand van gesprekspartners.

5. Antwoorden op veelgestelde vragen vind je hieronder
Om besmettingsgevaar te voorkomen, volgen we het advies op van het RIVM. Excuses voor het ongemak.

Hoe gaat Woonopmaat om met de coronacrisis? Is de organisatie nog wel bereikbaar? Worden er nog reparaties uitgevoerd als zaken stuk gaan in de woning? Sjoerd Hooftman, directeur, vertelt aan IJmond Nieuws de actuele stand van zaken.

Veelgestelde vragen/maatregelen corona-virus

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen. Dit zijn vragen die via de website, per mail, telefonisch en via social media aan ons zijn gesteld. Wij houden deze lijst zo actueel mogelijk.

Laatste update: 8 juni 2020


ALGEMEEN

Wat betekenen de corona-maatregelen van Woonopmaat voor mij?

  • Het kantoorgebouw van Woonopmaat is alleen open voor bezoekers met een afspraak.
  • De meeste afspraken zijn afgezegd en lopen vertraging op.
  • Afspraken die zijn afgezegd, plannen wij opnieuw in. Hierover benaderen wij je. Je hoeft niet zelf contact met ons op te nemen.
  • Gevaarlijke situaties worden direct opgelost.
  • Bezichtigingen van nieuwe woningen gaan niet door. Een medewerker van Woonopmaat neemt contact met je op en legt uit wat dit voor jouw situatie betekent. 
  • Opleveringen van woningen aan bewoners gaan niet door. Een medewerker van Woonopmaat neemt contact met je op en legt uit wat dit voor jouw situatie betekent.  

Hoe kan ik Woonopmaat bereiken?
We zijn bereikbaar op telefoonnummer 0251-256010.
Voor een reparatieverzoek zijn wij bereikbaar op 0900-2560100. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten.

Wat gebeurt er met mijn post die ik naar jullie heb gestuurd?
Wij legen elke dag de brievenbus. Wij zorgen ervoor dat jouw post bij de juiste persoon terechtkomt. Bij voorkeur ontvangen wij de post digitaal via post@woonopmaat.nl 

Wat kan je verder verwachten?
Wij houden je zo goed mogelijk op de hoogte. Daarom houden we deze pagina up-to-date. Heb je een opmerking of vraag, neem dan contact met ons op.

Heeft u vragen over betalingsproblemen?
Neem dan contact op met onze afdeling incasso op nummer 06-14016270 of stuur een e-mail naar incasso@woonopmaat.nl. We kijken samen naar een oplossing.

Heeft u hulp nodig?
U staat er niet alleen voor. Er zijn betrouwbare organisaties die u kunt bellen:
• ANBO (ouderenbond): 034-846666
• Rode Kruis: 070-4455888
• Sociaal Team Beverwijk: 06-11035327
• Sociaal Team Heemskerk: 088-8876970
• GGD Kennemerland: 023-7891777
• GGZ Noord-Holland: 088-3575757

REPARATIES/AFSPRAKEN

Ik heb een persoonlijke afspraak staan, wat nu?
De medewerker met wie je een afspraak hebt, neemt persoonlijk contact met je op.

Ik heb een reparatieverzoek, wat nu?
Je kunt je reparaties blijven melden via 0900-2560100. Onze onderhoudspartners Huipen DOS, Feenstra en De Bie Rioolservice bespreken de urgentie van de reparatie met je en maken hiervoor een afspraak. We houden ons aan de algemene richtlijnen van het RIVM en aan onze voorzorgsmaatregelen voor reparatieverzoeken. Deze bespreken we met je tijdens het telefonisch onderhoud.

Bij werkzaamheden bij bewoners thuis wordt vooraf gevraagd of er bewoners zijn met klachten als verkoudheid, hoesten en/of koorts. Als hiervan sprake is, maken wij een afspraak voor een later tijdstip. Bij risicogroepen (ouderen en kwetsbare groepen) voeren wij tot nader bericht alleen urgente reparaties in overleg uit. Tijdens de werkzaamheden blijven wij op minimaal 1,5 meter afstand van de bewoner en wij vragen dit ook aan de bewoner.

Wanneer is een reparatie urgent?
Dit hangt af van de situatie. Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld. Onze medewerkers volgen deze richtlijnen bij alle reparatieverzoeken. 

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?
Bij gevaarlijke situaties bel je Woonopmaat,  telefoonnummer 0900-2560100. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten.

HUUR OPZEGGEN EN NIEUWE VERHURINGEN

Persoonlijk contact met onze huurders vinden we heel belangrijk, maar is in deze tijden in de woning zelf niet mogelijk. Daarom helpen wij je graag zoveel mogelijk telefonisch en/of per e-mail (digitaal). Met ouderen of kwetsbare groepen kijken we wat mogelijk is, of maken we in overleg een afspraak voor een later moment.

Kan ik mijn huur nog opzeggen?
Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het huuropzeggingsformulier op onze website en stuur dit ingevuld en ondertekend naar post@woonopmaat.nl.

Gaan bezichtigingen van woningen door?
We laten kandidaten zelfstandig een lege woning bekijken. Een medewerker van Woonopmaat neemt hierover telefonisch contact met je op. Houd ook je mail goed in de gaten.

Gaan inspecties na een huuropzegging door?
Ja, die gaan door. Er vinden alleen geen inspecties plaats in bewoonde staat. In overleg met jou wordt bekeken of wij de inspectie zonder jouw aanwezigheid kunnen uitvoeren.

Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?
Ja, er per 1 april 2020 worden er weer nieuwe huurovereenkomsten afgesloten. Een medewerker van Woonopmaat neemt telefonisch contact met je op.

Hoe zit het met toewijzingen van woningen?
De toewijzingen van de woningen gaat door! Houd je telefoon en e-mail in de gaten, zeker als je verwacht dat je bijna aan de beurt bent.


OVERLAST

Overlast van de buren tijdens de coronacrisis?
Iedereen is nu vaker thuis dat kan tot irritaties leiden.
Wij vragen om een beetje begrip voor elkaar.
We moeten het samen doen, lees nu ons artikel hierover.


IN DE WIJK

Hoe gaat Woonopmaat nu om met de plaatsing van de wisselwoningen aan de Bilderdijkstraat?
De plaatsing van de wisselwoningen aan de Bilderdijkstraat gaat door. Wij informeren de betrokken bewoners als er wijzigingen in de planning zijn.

Hoe gaat Woonopmaat om met de sloop Debora Bakelaan?
De huidige planning wordt gehandhaafd. Wij informeren de betrokken bewoners.

Gaan de spreekuren in de wijk door?
Spreekuren in de wijk gaan NIET door. Houd onze website in de gaten. Hier vermelden wij  wanneer dit wijzigt. 

Spreekuur van het Huurdersplatform?
Vanaf 10 juni 2020 start het Huurdersplatform weer met het wekelijkse spreekuur, uitsluitend op afspraak, op woensdag van 9.30 tot 11.00 uur.
Het maken van een afspraak kan via huurdersplatformwom@hetnet.nl.

Om besmettingsgevaar te voorkomen, volgen wij het advies op van het RIVM. Zodra hierin veranderingen zijn, voeren wij die door in onze aanpak. We hopen je zo goed mogelijk te helpen.

Excuses voor het ongemak.